۲۷ فروردین ۱۳۸۸، ۱۵:۴۱

خیرین نقش تاثیرگذاری در توسعه بخش سلامت دارند

زنجان - خبرگزاری مهر: قائم مقام دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور، راه اندازی مجمع خیرین سلامت در استان زنجان، حرکت خوبی در عرصه سلامت اجتماعی دانست و گفت: خیرین می توانند نقش تاثیرگذار در توسعه بخش سلامت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، عبدالکریم فدایی اسلام، ظهر روز پنج شنبه در اولین همایش مجمع خیرین سلامت استان زنجان گفت: مشارکتهای مردم زنجان در عرصه های مختلف به ویژه امور خیریه، سلامت و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی، در کشور مثال زدنی است.

وی به ماهیت غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی بودن را از ویژگی های مهم مجمع خیرین سلامت کشوردانست  و یادآورشد: برای حضور خیرین در عرصه سلامت مجمع بدنبال پیگیری امکانات و تسهیلاتی چون معافیت های مالیاتی مصوب مجلس است.

فدایی اسلام، حداقل اعضای هیئت امنای مجمع خیرین سلامت استانها را 15 نفر عنوان کرد و افزود: اعضای هیئت امنای این مجمع می تواند بیش از 50 نفر نیز باشد.

قایم مقام دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور به مشکلات بهداشتی و درمانی اقشار آسیب پذیر جامعه اشاره کرد و گفت: ناتوانایی این افراد در تامین هزینه های درمانی، علاوه بر تحمل درد و ناراحتی، زمینه فشارهای روحی آنان را فراهم می آورد.

همچنین در ادامه حجت الاسلام محمدتقی واعظی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان،  افزود: نقش خیرین درعرصه های مختلف تاثیرگذار و پراهمیت بوده به گونه ای در زمان حاضر خیرین در تحقق بسیاری از پروژها نقش تاثیرگذار دارند.

حجت الاسلام محمدتقی واعظی، هدف مجمع خیرین سلامت را والا و ارزشمند عنوان کرد و ادامه داد: با همت بلند خیرین ، مشکلات افراد و اقشار آسیب پذیر جامعه حل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت استان، حرکتهای افتخار آمیزی را رقم خواهد زد، گفت: مردم ایران با بهره گیری از تعالیم عالی و انسان دوستانه دین مبین اسلام ، کمک به همنوع را سرلوحه زندگی خود قرار داده است.

رحیم سروری افزود: بنیادهای خیریه به ویژه خیریه های مرتبط با سلامت، در تمامی کشورهای توسعه یافته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه، حضوری فعال و جایگاه خوب و چشمگیری در عرصه تامین نیازهای سلامت مردم دارند.

وی در ادامه در خصوص شکل گیری و تشکیل مجمع خیرین سلامت درسطح کشور یادآور شد: در زمان حاضر30 مجمع خیرین سلامت با بیش از 30 هزار نفر خیر در سطح کشور فعال است.

کد خبر 861563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha